Waarom ik beter ben dan andere tekstschrijvers

Wat een arrogante titel, hè? Met zo iemand wil je toch niet samenwerken?

Maar waarschijnlijk wilde je tóch even weten wat ik hierover zou schrijven en dus begon je te lezen.

Dát is het effect van goede copywriting.

Er zijn veel mensen die daar goed in zijn. En sommige iets minder. Iedereen kan zichzelf immers tekstschrijver noemen.

Helaas.

Want daardoor is het moeilijk om het kaf van het koren te scheiden. Bovendien, ik kan wel zeggen dat ik goed ben, maar het ligt er maar net aan waar je naar op zoek bent. De ene schrijfstijl is de andere niet. Dus waarom ik beter schrijf dan anderen, dat zal je hier niet lezen.

Oké… maar wat dan wel?

Nou ja, geef maar toe: net als iedereen wil jij stiekem wél even weten of ik op z’n minst een beetje relevant ben opgeleid. Daarover kan ik kort zijn: dat zit wel goed.

Wat echter het allerbelangrijkst is, is of ik jou goed genoeg begrijp om op een echt lekkere manier op te schrijven waar jij je klanten mee helpt. Je weet wel, die teksten waar je zelf steeds zo mee loopt te ploeteren, omdat het steeds net niet is wat je nou wilt zeggen. Je voelt dat je website anders moet – informeler, toegankelijker, you name it – maar je weet niet hoe. Of je hebt gewoon geen tijd om het zelf te doen.

Dat is het moment waarop je iemand inschakelt die dat al jaren met plezier doet. Voor uiteenlopende organisaties ook nog, van universiteiten en zorginstellingen tot autoverhuurders en de horeca.

Wat wel belangrijk is om te weten:

Ik schrijf toegankelijke, prettig leesbare teksten met een persoonlijk karakter. Voor gelikte marketing-blabla moet je niet bij mij zijn. Ik krijg vlekken van websites vol termen als unique selling points en customer care. Ik heb het liever over onderscheidende eigenschappen en klantcontact.

Wat denk je? Keertje koffie doen?

 

 

Foto: Jelmer de Haas