Waarom ik beter ben dan andere schrijvers

Wat een arrogante titel, hè? Met zo iemand wil je toch niet samenwerken?

Maar de kans is groot dat je tóch even wilde weten wat ik hierover zou schrijven. En dus begon je te lezen.

Dat is hoe goede copywriting werkt.

Maar wat is het moeilijk, hè, om dat voor je eigen website te doen?

Je ploetert al een tijdje met die website, omdat je steeds net niet onder woorden krijgt wat je nou wilt zeggen. Je voelt dat je teksten anders moeten – informeler, korter, toegankelijker maar je weet niet hoe. Of je hebt gewoon geen tijd om het zelf te doen.

Dat is het moment waarop je iemand inschakelt die het kan, en die het al jaren met plezier doet. Voor uiteenlopende organisaties ook nog, van universiteiten en zorginstellingen tot autoverhuurders en de horeca.

Wat wel belangrijk is om te weten:

Voor gelikte marketing-blabla moet je niet bij mij zijn. Ik krijg vlekken van websites vol termen als unique selling points en customer care. Ik heb het liever over onderscheidende eigenschappen en klantcontact. Oftewel: ik schrijf toegankelijke, prettig leesbare teksten. In gewonemensentaal.

Oh, en mocht je ook nog willen weten of ik een beetje relevant ben opgeleid? Wees gerust, dat zit wel goed.

Wat denk je? Keertje koffie doen?

Foto: Jelmer de Haas