Loading

Webteksten, blogs... dat leest toch niemand meer?

(Maar als dat écht zo was, zat jij dit nu niet te lezen.)

Lees meer contact

Blog

Mijn afkeer van de roze tutu (of: mep je liever met een Legotrein of met een toverstaf?)

  “Kijk, ik ben een dienstmeisje!” De vierjarige dochter van mijn vriend staat in een bloemetjesjurk-met-schort voor me en draait een rondje.

Waarom je open deuren niet altijd dicht hoeft te doen

Het was even slikken. De allereerste keer dat mijn nieuwe liefde na het eten een knetterharde boer liet, wist ik: het is voorbij.

Waarom ik stop met zakelijk bloggen (en de rest van mijn fuck it-list)

  “Verstandig hoor,” zegt een collega, “gezien, ehm… de situatie.” De Situatie. Sinds ik online deelde dat ik ben gescheiden, denken mensen dat ik nu een hoopje ellende ben.

Waarom wij willen dat onze kleuter kan klokkijken

  Wij weten inmiddels hoe het moet. Opvoeden. Ons kind zal nooit meer tegen ons schreeuwen, ongehoorzaam zijn of het bloed onder onze nagels vandaan halen.

Het einde. Vertel dat maar eens aan je ouders.

“Wat erg voor je, veel sterkte.” Die zin. Ik hoorde hem in de afgelopen weken tientallen keren.

Wie ben jij en wat heb je met mijn moeder gedaan?

Waarom hadden we zo lang gewacht? Welke drempel hadden we gevoeld? Voordat mijn man en ik contact opnamen met Merel de opvoedcoach maakten we het onszelf maandenlang moeilijk.

Over heftige emoties en waar die goed voor zijn

  Daar zitten we weer. Ieder aan één kant van de bank. Tussen ons een lege ruimte waar twee obese tantes comfortabel zouden kunnen zitten.

Gesprek met de opvoedcoach: “Ja, da-haag, ik kijk wel uit!”

“Ze is gewoon een kreng.” Ik slik. Deze man heeft het over mijn vierjarige dochter. Ik wil hem stompen. Hard.

De trend die ‘jezelf zijn’ heet (en waarom we meer mensen nodig hebben die bepalen hoe het hoort)

  “Waarom zit zij er zo bij?” Mijn moeder komt de woonkamer binnen en fronst richting mijn vierjarige dochter.

Hoe de beste schrijvers van Nederland creatief blijven (en ja, dat kan jij ook)

  Hij redde mijn week. Copywriter Aartjan van Erkel.