Wat kan ik voor je doen?

Je bent bij mij aan het juiste adres als je behoefte hebt aan:

  • een goed verhaal op je website;
  • artikelen, interviews en/of (eind)redactie
  • schrijfcoaching en communicatie-advies

Een ijzersterk verhaal op je website

Je weet het zelf: echt lezen doen mensen bijna niet meer. Nee, ze scannen. Iedereen heeft het immers te druk om een webpagina uitgebreid te bekijken. Een internetgebruiker wil maar één ding: vinden waar hij naar op zoek is. En ook nog een beetje snel alsjeblieft.

Met andere woorden: iemand die op jouw website belandt moet direct zien of hij daar op de juiste plek is.

Dat is lastig, want het internet bestaat uit ontelbaar veel webpagina’s. Dat wat jij doet of biedt is in de meeste gevallen niet uniek. En dus moeten de teksten op je website goed genoeg zijn om op te vallen. Google geeft namelijk bonuspunten voor echt goede teksten.

Ik schrijf teksten waarmee je die punten verdient.

Artikelen, interviews en (eind)redactie

Ze zijn er. Echt goede websites. En ze hebben één ding gemeen: ze geven antwoord op de vraag van de lezer. Maar dat niet alleen. Een écht goede site leest als een trein, laat je lachen, roept verbazing op of zet je aan het denken. Dat lukt alleen met steengoede content.

Niet alleen omdat Google daar punten voor geeft, maar omdat jouw lezers verwend zijn. Content shock, noemden ze dat een paar jaar geleden nog met een angstaanjagend woord. Of information overload.

Toen bloggen nog hip was, lukte het nog wel eens om daarmee de aandacht van je lezerspubliek te trekken. Tegenwoordig is het maken van goede content bijna net zoiets als stofzuigen: je moet het bijhouden, maar eigenlijk heb je wel wat beters te doen.

Ik neem het klusje van je over. Met scherpe blogs, pakkende interviews, inhoudelijke artikelen, prikkelende columns. Afgewisseld met korte filmpjes en mooie fotografie.

Schrijfworkshops en communicatie-advies

Vergis je niet: goed schrijven betekent keihard werken. Als je je boodschap glashelder wilt overbrengen zit je zó een paar uur aan een tekst te sleutelen.(Een paar uur?! Ja, minstens.) En dan heb ik nog niet eens gehad over authenticiteit.
Met andere woorden: je moet met je billen bloot. Met clichématige marketing-blabla red je het tegenwoordig niet meer.

Ik geef advies over:

– hoe je persoonlijk schrijft, zonder direct je hele privéleven op straat te gooien;

– hoe je over jezelf vertelt, zonder het steeds over jezelf te hebben;

– hoe je met een blog of betere webteksten de traffic naar je website verhoogt;

– hoe je teksten schrijft die mensen niet alleen lezen, maar ook delen.

Neem contact met me op om de mogelijkheden te bespreken.